Yhteystiedot

Osoite: Lintulahdenkuja 2 A, 00530 Helsinki
Vaihde: 029 5050 000
Sähköposti: [email protected]
 

Energiavirastoon soittava asiakas maksaa puheluistaan vain oman operaattorinsa sopimuksen mukaiset paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksut.

Henkilöiden sähköpostiosoitteet ovat muotoa:
[email protected], ilman ä:n tai ö:n pisteitä.

Asioinnin sujuvuuden varmistamiseksi Energiavirastoon yhteydessä olevia pyydetään lisäämään sähköpostiviestiinsä vaihtoehtoinen yhteydenottotapa: toinen sähköpostiosoite, katuosoite tai puhelinnumero.

Verkkolaskutus

Valtio vastaanottaa jatkossa eurooppalaisen standardin mukaisia laskuja: lue lisää

Energiaviraston y-tunnus: 1738354-6
Verkkolaskuosoite/OVT-tunnus: 003717383546
OpusCapita Solutions Oy:n välittäjätunnus: E204503
Opus Capitan y-tunnus: 1465570-2

Pankkiyhteystietomme tulevat muuttumaan. Valtion maksuliikenteen päävälittäjäpankkina toimivat 1.12.2020 alkaen Danske Bank ja Nordea. Näiden pankkien tehtävänä on huolehtia kaikesta valtion lähtevästä ja tulevasta maksuliikenteestä. Valtion laskujen välityspalvelujen toimittajana jatkaa Posti Messaging Oy.

Energiaviraston tulotilit ovat:

  • Danske Bank A/S Suomen sivuliike FI30 8129 9710 0119 66
  • Nordea Bank Oyj FI76 1804 3000 0150 99

Voimassa olevat pankkiyhteystiedot löydätte myös saamastanne laskusta.
Pankkitilimme OP Yrityspankki Oyj:ssä poistuu käytöstä 28.2.2021.Pankki palauttaa vanhalle pankkitilille maksamanne suoritukset 1.3.2021 jälkeen, eivätkä maksunne enää kohdistu reskontrassamme avoimeen saatavaamme.

Jos olette tallentanut maksunsaajatiedot ostoreskontran tai verkkopankin maksunsaajatietoihin, huomioittehan muutoksen niihin, jotta maksut ohjautuvat jatkossa oikein. Verkkolaskuna vastaanottamissanne laskuissa pankkiyhteystietojen muutos on huomioitu 1.12.2020 alkaen erääntyvissä laskuissa.

Tarvittaessa voitte olla yhteydessä osoitteeseen [email protected]

Tietoa verkkolaskutuksesta löydät Valtiokonttorin sivuilta

Maksuehto valtiolla on 21 pv.

Ajankohtaista laskuttajille

Kaikki valtion kirjanpitoyksiköt käyttävät ostolaskujen käsittelyssä Handi-palvelua.

Handin myötä toimittaja voi liittyä toimittajaportaaliin, jonka kautta voidaan mm. ylläpitää tuoteluetteloita, vastaanottaa tilauksia, seurata laskujensa vaiheita ja käydä asiakkaiden kanssa vuoropuhelua. Handin myötä valtio voi tehostaa hankintaprosessit ja automatisoida ostolaskujen käsittelyn. Tavoitteena on 90 % automaatiotaso, mikä auttaa säästämään 15 miljoonaa euroa vuosittain.

Taustatietoa Handista