Ajankohtaista tietoa kotitalouksille

Tältä sivulta löydät ajankohtaiset ohjeet sähkönmyyjän vaihtoon, laskutukseen ja ongelmatilanteisiin.

Sähkön hintataso, sähkösopimusten saatavuus ja energian riittävyys huolettavat suomalaisia kotitalouksia. Olemme koonneet vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin sähkömarkkinoiden tilanteesta verkkosivuillemme.

Huom! Sähköhyvitysten virheen korjaamista koskevien hakemusten käsittely on ruuhkautunut. Arvio saapuneiden hakemusten keskimääräisestä käsittelyajasta on noin 7 kuukautta.

Täältä löydät ohjeita kotitalouden energiansäästöön:

Sähköasiakkaiden puhelinneuvonta on avoinna tiistaista torstaihin klo 10-12: p. 029 5050 250. Puhelinneuvonta on joulutauolla 22.12.2023–8.1.2024.

Suuren yhteydenottomäärän vuoksi vastaamme tällä hetkellä viiveellä sähköposteihin. Parhaiten saat meihin yhteyden soittamalla puhelinneuvontaamme. 

Soittaminen ja jonotus maksaa lankapuhelimesta soitettuna paikallisverkkomaksun ja matkapuhelimesta soittaessa matkapuhelumaksun.

Sähkönmyynnin toimitusvelvollisuus

Uuden sähkösopimuksen valinta

Miten toimia ongelmatilanteissa

Tietoa sähkölaskutuksesta

Usein kysyttyä sähkömarkkinoista