Ajankohtaista tietoa kotitalouksille

Sähkön hintataso, sähkösopimusten saatavuus ja energian riittävyys huolettavat suomalaisia kotitalouksia. Tältä sivulta löydät ajankohtaiset ohjeet sähkönmyyjän vaihtoon, laskutukseen ja ongelmatilanteisiin.

Loppukäyttäjien tulee jättää hakemus sähköhyvityksen maksamisessa tapahtuneen virheen korjaamisesta Energiavirastoon viimeistään 15.1.2024. Hakemuksen tulee olla saapuneena Energiavirastolle joko sähköisesti tai postitse määräpäivään mennessä tai hakemus jätetään tutkimatta.

Huom! Sähköhyvitysten virheen korjaamista koskevien hakemusten käsittely on ruuhkautunut. Arvio saapuneiden hakemusten keskimääräisestä käsittelyajasta on noin 7 kuukautta. Energiavirasto lähettää päätöksen tiedoksi hakijalle automaattisesti heti, kun se on annettu.

Täältä löydät ohjeita kotitalouden energiansäästöön:

Sähköasiakkaiden puhelinneuvonta on avoinna tiistaista torstaihin klo 10-12: p. 029 5050 250.

Suuren yhteydenottomäärän vuoksi vastaamme tällä hetkellä viiveellä sähköposteihin. Parhaiten saat meihin yhteyden soittamalla puhelinneuvontaamme. 

Soittaminen ja jonotus maksaa lankapuhelimesta soitettuna paikallisverkkomaksun ja matkapuhelimesta soittaessa matkapuhelumaksun.

Sähkönmyynnin toimitusvelvollisuus

Uuden sähkösopimuksen valinta

Miten toimia ongelmatilanteissa

Tietoa sähkölaskutuksesta

Usein kysyttyä sähkömarkkinoista